Samsung UE37D6750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE37D6750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

roderickvd 17-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

Voor de vervanging van een oude CRT TV op zoek naar onze eerste flatscreen TV met ondersteuning voor ARC en CI+. De keuze viel op LED-technologie vanwege de platte schermen en energiezuinigheid. Samsung stond hier goed bekend, dus was het alleen nog kiezen tussen de grootte (32, 37 of 40 inch) en het type (D6500 of D6750).

Op onze zitafstand van zo'n 2,5 meter gekozen voor de 37" D6750 en dat bevalt erg goed. Kleiner zou ik niet aanraden, groter kan en is een persoonlijke voorkeur. De keuze voor de D6750 in plaats van de D6500 (die voor stuntprijzen gevonden kan worden) had te maken met lokale beschikbaarheid en de micro dimming, al heb ik dat laatste niet kunnen vergelijken.

De beeldkwaliteit in de winkel is erg goed: hij springt er meteen uit. Thuis kan de kwaliteit ook erg goed zijn, maar daarvoor moeten de instellingen wel goed aangepast worden. Op AVS Forum kunnen de benodigde instellingen worden gevonden. De scherpte en kleuren (inclusief zwart) zijn dan geweldig.

Donkere beelden kunnen zorgen voor edge bleeding en ghosting. Dat eerste is te verhelpen door de standaard brightness te reduceren. Dat tweede is niet echt te verhelpen maar wat mij betreft ook niet storend. De TV kijkt het beste in het bijzijn van wat sfeerverlichting en niet in de duisternis; met sfeerverlichting aan is de ghosting praktisch onzichtbaar.

Dan de overige punten:

- De geluidskwaliteit stelt niets voor. Het volstaat, maar voor een beetje kijkgenot zullen er toch echt externe speakers aangesloten moeten worden.

- De mogelijkheden zijn legio. Er zijn instellingen en aansluitingen genoeg. Met DLNA kunnen we vanaf de computer videobestanden eenvoudig streamen. Met een harde schijf kunnen programma's worden opgenomen en gepauzeerd. Met de apps kan van alles, wij huren er wel eens HD films mee die dan direct te streamen zijn.

- Het gebruiksgemak bij het bovenstaande is uitstekend met duidelijke en mooie menu's. Enige minpunt is de traagheid bij het internetten (beeldopbouw en invoer), waarvoor ik het toestel niet aan kan raden.

HermanLR 24-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

Na twee weken de TV weer terug gebracht.
Ik beraad me nog op welke nu te nemen.
Als je kritiekloos kijkt, dan lijkt het een superstrak beeld, maar ga eens naar voetbal kijken. De snelle wisselingan kan de Samsung gewoon niet aan. Na-ijleffecten te over.
Ik dacht even aan problemen met de Ziggo Cisco HD receiver, maar ook met een Humax dezelfde problemen.
Ook dacht ik even aan de Onkyo receiver, maar met die er tussen uit hetzelfde resultaat.
Problemen zijn pas over als ik de beeldbuis op 720 zet en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik heb bij veel buren ook eens gekeken en de Samsung levert in principe een beter beeld af: beter contrast en beter dynamiek
Laatste testen waraen All You Need Is Love van 21-01 eb AZ-Ajax van de dag erna. Heel onrustig beeld en toen was de keuze voor het terugbrengen definitief.

erpo1963 13-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

De TV nu ±3 maanden in huis. Wat mij opviel is de schitterende beeldkwaliteit, via de interactieve HD-recorder van Ziggo in HD kijken is een echte aanrader.
Ook de optie 2D naar 3D werk perfect, je moet natuurlijk dan wel even de bijgeleverde 3D-bril op- en aanzetten.
Ik heb de TV ook via een switch (PC/TV) op het internet aangesloten, ook dit gaat zonder veel problemen.
Qua geluidsniveau had bij deze TV misschien iets beter gemogen, maar je kunt hem, met al die instellingsmogelijkheden, naar eigen smaak instellen.
Zeker als je 3D wil kijken is dit zeker een aanrader, maar dat geldt volgens mij voor alle Samsung TV's.
Kortom heb ik een goede aankoop gedaan.

wzrunner 05-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

Prachtig design toestel, mooi plat en smalle omlijsting. De chromen voet maakt het toestel helemaal compleet.
Schitterend beeld, geluid niets bijzonders, er moet eigenlijk een home-cinemaset bijgezet worden. Ik heb.et toestel nu een paar weken in huis en ik kom nog steeds nieuwe mogelijkheden tegen
Super....

jaco1210 10-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

heb de tv nu enkele weken in huis,en nog steeds vind ik het een top product,superscherp beeld in hd wat ik heb via ziggo ci+ module,geluid iets anders ingesteld en ben er best tevreden mee.
vormgeving is zeer mooi,maar dat is smaken verschillen,detv is dus wel draaibaar,mogelijkheden genoeg op de tv,meer dan genoeg.
moet wel een minpuntje aangeven en dat is het gemis van een papieren handleiding,welke in het menu te vinden is.duurzaamheid moet ik afwachten. AANRADER

marian2409 13-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE37D6750

Twee weken geleden gekocht. Geniet van het mooie beeld,en de mooie vormgeving. Heel plat, weinig rand. Alleen jammer dat de voet niet draait. Ik heb geen HD, maar het is scherp genoeg voor mij. Hiervoor had ik nog een beeldbuis. Grote vooruitgang. Er zit 3D op, maar door de scherpte van het beeld, heb ik vaak al het idee dat je diepte ziet zonder 3D. Tennis kijken is een genot. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd. Wel een dvd afspelen, maar het beeld was geel. Ik heb nog niet uitgevonden hoe dat te veranderen. Ik internet via een stekker, maar omdat ik die er steeds in moet steken, is dat er in de praktijk nog niet zoveel van gekomen. Het kostte even tijd voor ik doorhad dat de gebruiksaanwijzing via de afstandsbediening op de tv zelf moest worden gezocht. Maar op zich is die wel duidelijk.